Sahabat BlogKu

like FB

Jangan Lupa Ninggalin komentar yah....!! Thank's

Selasa, 04 Januari 2011

Bila ku jatuh cinta.......


Ya Allah, jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu
Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta,
Jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu


Ya Allah, jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu
Ya Robbana, jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatiMu

Ya Robbul Izzati, jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di JalanMu
Ya Allah, jika aku rindu,
Jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan surgaMu

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu
Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia padaMu

Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu

Ya Allah,
Engkau mengetahui bahwa hati2 ini telah berhimpun dalam cinta pada Mu,
Telah berjumpa pada taat padaMu,
Telah bersatu dalam dakwah padaMu,
Telah berpadu dalam membela syariatMu.
Kokohkanlah ya Allah ikatannya..
Kekalkanlah cintanya..
Tunjukilah jalan-jalannya
Penuhilah hati-hati ini dengan nur Mu yang tiada pernah pudar.
Lapangkanlah hati-hati kami dengan limpahan keimanan padaMu
Dan keindahan bertakwa di jalanMu

sumber : LA Motivation Colection (eramuslim'03)

2 komentar:

  1. Terkejut aku bila kudengar cintamu untuknya sekian dalam, tahukah kau akupun mencintainya?, jikalah sudi kau bagi cintanya untukku tentu dahaga ini sirna semesta.

    BalasHapus
  2. menyentuh sekali :)

    makaaaasssih yaa..

    BalasHapus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...